Śniadanie bogate w węglowodany śpiesznie podniesie cukier we krwi.

Od dawien dawna możemy usłyszeć o tym, że to akurat pierwszy posiłek powinien być najważniejszym daniem w trakcie naszego dnia. Czasem jednak całkowicie o nim zapominamy. Chcemy spać sobie jeszcze trochę, a po wstaniu z pościeli w tym samym momencie idziemy się umyć, wkładamy na siebie pierwsze lepsze ubrania i biegniemy do pracy.

Przygotowanie bogatego w składniki odżywcze i zdrowego śniadania nie powinno na całe szczęście trwać bardzo długo. Jeśli poświęcimy na nie kilka minut, uda nam się zjeść z samego rana coś smacznego i pożywnego. Najlepszą bazą dla własnego śniadania może być jaglana kasza. Przygotujmy ją dzień wcześniej, ażeby zaoszczędzić sobie roboty. Dołóżmy do niej kilka łyżek pysznego jogurtu i tak przyrządzoną posypmy mocno pokrojonymi świeżymi owocami.

Tak samo możemy postąpić z normalnymi płatkami owsianymi. Śniadanie pełne w węglowodany prędko podniesie cukier w naszej krwi i umożliwi pójście do pracy czy szkoły z ogromnym pokładem energii. Jeżeli jednakże dużo lepiej czujemy się po posiłkach składających się przede wszystkim z białek, jaglana kasza zjedzona z rana może niestety się nie sprawdzać u nas. Zastąpmy ją tradycyjną jajecznicą, przygotowując ją na paru plastrach boczku i dokładając do niej szczypiorek. Białka i tłuszcze krok po kroku uwalniają swoją energię, za sprawą czego nasycają nas na niezmiernie długi czas. Wyróbmy sobie rutynę codziennego jedzenia śniadań.

Jeżeli naprawdę nie mamy chwili na ich zrobienie, róbmy je dzień naprzód. Na chłodno zdecydowana większość potraw też smakuje wspaniale.

Więcej: http://terapiapedagogiczna.pl/kasza-jaglana-naprawde-taka-wspaniala/