Ogrom dziewczyn posiada kłopoty z mięśniami dna miednicy…

Sporo dziewczyn ma problem z mięśniami dna miednicy, które również zwane są mięśniami Kegla. Po urodzeniu dziecka lub z upływem czasu są one znacznie słabsze. Większość kobiet pracuje zazwyczaj w pozycji siedzącej, co także ma zły wpływ na stan mięśni. Dodatkowo brak ruchu, dominujący siedzący tryb życia zdecydowanie pogarsza sprawę. Na całe szczęście można temu zaradzić. Są odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy. Możemy je robić prawie gdzie tylko chcemy i o dowolnej porze dnia. Najłatwiej zacząć je w wc w trakcie oddawania moczu. Możemy na zmianę oddawać mocz a także hamować jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc w łóżku, siedząc czy też stojąc też możemy ćwiczyć wyżej wymienione mięśnie. Powinno się zaciskać je a także rozluźniać naprzemiennie w paru powtórzeniach, nawet parę razy każdego dnia. Przy takich ćwiczeniach miejmy na uwadze, by nie napinać mięśni brzucha oraz mięśni pośladkowych. Wraz z wiekiem albo po urodzeniu dziecka panie doświadczają także przechodząc przez takie coś jak wysiłkowe nietrzymanie moczu oraz wypadanie pochwy. Na te dolegliwości pomagają ćwiczenia mięśni Kegla a dodatkowo zdecydowanie bardziej aktywny tryb życia. W razie wątpliwości możemy pójść do odpowiedniego specjalisty najlepiej lekarza ginekologa po radę. Takie ćwiczenia pomogą zniwelować kłopoty zdrowotne oraz znacznie poprawią jakość życia seksualnego.

Zobacz więcej: ćwiczenie dna miednicy